17 - Ett favoritminne.

Det är svårt att favoritisera ett minne. Det finns så många fina och bra..

Men ett minne som jag har - som jag aldrig kommer att glömma, är när jag åkte till Göteborg för första gången och träffade Erik. Det är ett minne som jag håller kärt och ett minne som aldrig kommer att försvinna.

" När planet skulle landa i Göteborg kunde jag inte sluta le för mig själv. Det pirrade i magen och jag var nog lite smått nervös. Erik ringde nästan innan jag hunnit ur planet och frågade hur det gick. Vi kom överrens om att jag skulle hämta väskan så skulle vi ses utanför. Jag vet att jag tänkte " tänk om jag inte känner igen honom? ".
När jag hämtat min väska ringde jag och sa att jag var på väg ut. Han skulle komma och möta mig. Shit vad det pirrade! När jag kom ut genom dörrarna på Landvetter så såg jag på en gång vem Erik var. Han hade endast en röd pikétröja och ett par jeans på sig - han var så snygg! Jag kom ihåg att han såg så lugn och avslappnad ut, inte alls så pirrig och halvnervös som jag kände mig! Vi gick fram till varandra och sa "hej", sen fick jag en puss och nervositeten försvann med detsamma..
"

Där har ni historien om när jag och Erik träffades för första gången, och det är ett utav mina favoritminnen.

Kommentarer
Postat av: Maria

Som en saga!

2010-12-17 @ 12:19:15
URL: http://mariahallgrensdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0